Over and Out.

Efter 13 blogginlägg och en hel del nya tankar i huvudet börjar kursen medier och samhälle närma sig slutet. Bloggen är fylld av mina reflektioner kring föreläsningarna, kurslitteraturen och andra infallsvinklar som jag tyckt varit relevanta inom medievärlden. Jag hoppas att den som läser bloggen blir intresserad och själv börjar fundera kring bloggens olika ämnen.

 

Kursen Medier och Samhälle har varit en förhållandevis tidskrävande kurs. Till skillnad från andra kurser där det är en tenta i slutet har denna kurs ständigt gjort sig påmind. Eftersom man har reflekterat i bloggen efter varje föreläsning har alla ämne fått tid att gro lite i huvudet. När det är tentaplugg är det lätt att man endast fokuserar på vissa delar. Det som jag tycker varit mest givande har varit att det har varit ens egna tankar som stått i centrum, jag tror att det är viktigt att själv skapa sig en uppfattning i olika ämnen för att man ska kunna ta till sig dem. För mig har bloggandet inneburit att jag oftast fortsatt fundera även efter inlägget publicerats och då kunnat koppla ämnet till andra aktuella händelser i medievärlden.

 

Det som inspirerat mig mest i föreläsningarna har varit att lyssna på teorier om framtiden och sådant som pågår just nu, som vi själva är en del av. Det har fått mig att fundera över sådant som jag ofta tar för givet gällande media, exempelvis hur vårt medieanvändande påverkar samhället som helhet och vilka effekter det kan få för framtiden.

 

Jag tycker att denna kursen varit en bra förberedelse inför vårt kommande arbetsliv eftersom vi gått igenom så pass många olika ämnen. Det har gett oss flera olika aspekter kring branschen som vi sedan kommer arbeta inom. För mig har det varit både nyttiga och inspirerande veckor av bloggande!

 

Ser fram emot feedback och kommentarer kring vad jag har skrivit!


Julia Luttrup



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0